keverfreaks.nl
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN)

Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Flyer

Bericht  Jeannie wo mei 27, 2009 10:36 pm

ps...
Flyer van Sellingen telt volgens mij stuk of 5 onduidelijk illustraties en is in 1 kleur en nogal saai. Dit als opbouwend bedoeld hoor.

Jeannie
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Flyer

Bericht  Jeannie wo mei 27, 2009 10:29 pm

Ach ja, ik snap ook een beetje wat Nadine bedoelt. De flyer is eigenlijk veel mooier in echte "print" versie en bedoeld om af te drukken. Ik werk zelf bij de grootste uitgever van noord nederland en weet dat "full color" een wat duurdere uitstraling heeft (bij kenners in ieder geval). Kwestie van smaak. Ook leuk dat sinds een jaar of 2 nu Grunnie2 pronkt als echte blikvanger. Je zou moeten weten hoeveel werk in zo'n flyer steekt, en wij zijn dol gelukkig dat Martin (proffesional ontwerper) dit allemaal vrijwillig voor ons doet + veel meer. Ook leuk dat dit reacties oproept, want opbouwend kritiek altijd welkom. Wink

Jeannie
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Re: 29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN)

Bericht  ed zo mei 24, 2009 3:58 pm

oke dan begrijp ik je even wat beter
het was nl niet echt duidelijk.
groetjes ed Wink

ed
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty reactie op Ed

Bericht  Nadine za mei 23, 2009 11:39 am

Hoi Ed,

Ik weet dat de flyer niet door jullie gemaakt is en de opbouwende kritiek die ik geplaatst heb was dus ook niet naar jullie toe gericht, maar naar degene die de flyer wel had gemaakt... Ik ben het niet helemaal met je eens dat ik heel negatief was, het was namelijk bedoeld als opbouwende kritiek en dat heb ik er ook heel duidelijk bijgezet. Ik heb zelfs gezegd dat ik het op zich best wel een leuke flyer vond... Opbouwende kritiek is niet per definitie negatieve kritiek Wink

Nadine
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty reactie op nadine

Bericht  ed za mei 23, 2009 6:08 am

Hey Nadine.
Ik kan je reactie op de flyer wel begrijpen,alleen moet ik het volgende kwijt hierover :

Het ergerde mij een beetje dat je zo negatief hierover was, hoewel het opbouwende kritiek is wat wij zeker wel waarderen hoor. scratch
Vandaar dat ik mij genoodzaakt voel om toch te reageren over het een en ander.

- De flyer dat door ons op dit forum is geplaatst is NIET door ons aangemaakt.
Deze is alleen door ons geplaatst na toesteming van kcn Groningen (leest Jeannie)

- Het moge duidelijk wezen dat de op dit forum geplaatste flyer dus ook niet door ons is ontworpen.

Echter kan ik je wel begrijpen wat lettertype betreft, maar als je dit op ware grootte zou zien , zal je merken dat alles beter op zijn plaats valt.

Het is dus een beknopte versie van het orgineel.

Dat jij het niet mooi vind en onplezierig om te lezen is begrijpelijk,alleen v.w.b. de op deze forum geplaatste grootte v.d flyer dus eigenlijk onterecht.(maar dat is weer natuurliijk mijn mening hahaha Wink )

Hopende iets meer begrip van jou te mogen hebben hierover, wens ik je toch nog een hele fijne dag.

Groeten Ed

ed
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Flyer

Bericht  Nadine vr mei 22, 2009 5:09 pm

Vanuit communicatiekundig opzicht moet ik eerlijk zeggen dat ik de flyer op zich wel mooi vind, maar hij is wel erg druk Wink Doordat er heel erg benadrukt wordt dat het de 22e editie is (door dit in heel groot lettertype te schrijven), vallen de data waarop het evenement plaats vindt minder snel op. Het lijkt allemaal erg rommelig, omdat er voor iedere regel een andere lettergrootte gekozen is. Dit wekt heel veel onrust op.... Wink Bovendien vind ik het lettertype rechtsonderin, waarin de activiteiten van vrijdag- en zaterdagavond kenbaar worden gemaakt, erg slecht gekozen. Met zo'n kinderachtig lettertype, dat overigens totaal niet past bij de overige lettertypen, lok je heus niet meer klandizie. Ik denk dat het juist mensen af zou kunnen schrikken. Bij een flyer kun je het beste gewoon altijd kiezen voor 1 of hooguit 2 lettertype(n), dan hou je de rust in je flyer. Het is bovendien erg aan te raden om de titel een wat grotere lettergrootte te geven en alle overige tekst gewoon op één en dezelde lettergrootte te houden. Te veel verschillende lettergrootten zorgen voor veel onrust, maken de flyer onoverzichtelijk en zorgen er bovendien voor dat er bepaalde tekstdelen finaal naar de achtergrond worden geschoven, terwijl deze toch eigenlijk heel belangrijke informatie bevatten. De regel "toegang gratis - aanvang 09:00 uur" valt nu bijvoorbeeld vrijwel helemaal weg... Qua illustraties mag het in deze flyer ook allemaal wel wat minder, 1 of 2 illustraties zijn vaak meer dan genoeg en zo zorg je bovendien voor veel meer overzicht.

Dit is dus allemaal puur bedoeld als opbouwende kritiek. Een voorbeeld van een flyer die ik wel kan waarderen is die van Air to Move (voor Sellingen 2009):

Veel meer een eenheid van lettertypen/lettergroottes en toch een hele leuke en vrolijke flyer. Well done!

Nadine
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Flyer

Bericht  keverfreaksteam vr mei 22, 2009 3:02 pm

Ik heb de flyer veranderd.
keverfreaksteam
keverfreaksteam

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 07-03-09

https://freakskevers.actieforum.com / www.keverfreaks.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Midwoldaaaaaaaaaaaa

Bericht  minro di mei 19, 2009 11:09 pm

Hmmm...flyer is inmiddels aangepast. Let wel......"live" muziek nu op vrijdag avond rond kampvuur. Echt te gekke band die echte bluegrass of tewel "roots" muziek spelen cheers

minro
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Re: 29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN)

Bericht  keverfreaksteam za maa 28, 2009 11:35 pm

minro schreef:Flyer is net verstuurd. Wat een mooie he?

Ja hij is zeker mooi.
keverfreaksteam
keverfreaksteam

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 07-03-09

https://freakskevers.actieforum.com / www.keverfreaks.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Midwoldaaaaaaaaaaaaaaa

Bericht  minro za maa 28, 2009 9:12 pm

Flyer is net verstuurd. Wat een mooie he?

minro
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty 29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN)

Bericht  keverfreaksteam zo maa 08, 2009 3:26 am

Locatie: Camping De Bouwte te Midwolde.

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Flyer212


Laatst aangepast door keverfreaksteam op vr mei 22, 2009 3:01 pm; in totaal 2 keer bewerkt
keverfreaksteam
keverfreaksteam

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 07-03-09

https://freakskevers.actieforum.com / www.keverfreaks.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN) Empty Re: 29 en 30 Augustus: Regiodagen Groningen (KCN)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum